sobota 2. května 2015

Stará stodola - loděnice



Netušil jsem do čeho se pouštím. V roce 2011 jsem v obci Roudno koupil starou stodolu. Nedaleko vodní hladiny Slezské Harty. Kamenná stavba někdy z roku 1850, částečně zakopaná ve svahu, s malým sklepem a břidlicovou střechou.  Při nákupu nemovitosti jsem hlavně viděl to místo u vody, necelých 60 m od sjezdu do vody. S vidinou zázemí pro jachtaře a lodě jsem se s nadšením pustil do oprav. Nemovitost byla v nedobrém stavu, ale to jsem v prvním okamžiku neviděl.
 Peníze na opravy jsem se pokusil získat přes MAS Nízký Jeseník. Dotace z EU slibovaly 60 %.  Při zpracovávání projektu jsem narazil na pár věcí, které mi nebyly příliš sympatické – závislost na projektu, splnění jejich podmínek, v období pěti let možnost kontrol a udržení projektu. A co mě vadilo nejvíc, bylo to, že bych musel čekat na jejich rozhodnutí, kdy začít s opravami. Chtěl jsem opravovat hned, nechtěl jsem čekat. Nechtěl jsem sbírat faktury a psát si své odpracované hodiny…. chtěl jsem si to dělat po svém.  Nechtěl jsem být svázaný jejich pravidly.
Bylo pro mě přijatelnější jít do banky a na opravy vzít úvěr. Měl jsem hromádku peněz a rozhodoval se podle svého. Co jsem si vymyslel, to jsem zrealizoval.


Chci zde poděkovat kamarádům a lidem, kteří se na opravách podíleli:

David Slavík, Robert Mach – klempíř a pokrývač, pan Kolda – tesař, pan Orvisky – elektrikář,  Jaroslav Jonák – elektrikář, pan Smékal – zednické práce, Ivan Sámel – sochař a restaurátor, Maxim Velkov – práce s dřevem, pan Sukup – podlahy, děti z Dětského domova ve Vrbně pod Pradědem – úklid okolo stodoly, Roman Strakoš – instalatér, Tomáš Zahradník a František Hrtan - moji bývalí žáci z Vrbna pod Pradědem….snad jsem na nikoho nezapomněl.


Práce na stodole postupně pokračují

Jak se to daří posuďte sami:


vnitřek stodoly po koupi



stav v roce 2011



pohled na hladinu Harty 2011


stav krovu


oprava zdiva - hliněná malta s přídavkem konopného pazdeří


vstup do klubovny


budoucí klubovna


jaro 2015


vnitřní prostory loděnice


opravené zdivo + nová vrata


rekonstrukce sklepu


opravený sklep 2015


2 komentáře:

  1. Dobrý den, zaujala mě Vaše stodola, hledáme místo na svatbu. Prosím, dala by se pronajmout? Děkuji, Žáková, xzakovam@gmail.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den,
      písněte prosím na email yachtsport@seznam.cz
      S pozdravem
      Tomáš Svoboda

      Vymazat